Prelegenci konferencji
Smart City Expo Poland

Przedstawiamy Państwu grono specjalistów, wybitnych ludzi świata nauki i biznesu, którzy będą prelegentami konferencji odbywającej się w czasie targów.

Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Obszarze Smart City w Asseco Data Systems
Absolwent wydziału Elektrotechniki na Politechnice Praskiej (Czechy). Od 20 lat w branży IT zajmując się przede wszystkim komponentami i systemami Smart City.   Zajmował stanowiska menedżerskie w firmach takich, jak Mennica Polska, Bull Polska, City Parking Group, Aldesa, gdzie odpowiadał za wdrażanie i rozwój projektów ITS i Smart City. Od sierpnia 2014 roku do czerwca 2016 był odpowiedzialny z business development w zakresie ITS i Smart City w Asseco Poland. Od lipca 2016 do września 2018 kierował Pionem Cyfrowej Infrastruktury Miejskiej w Asseco Data Systems aktualnie kieruje rozwojem biznesu w Obszarze Smart City w Asseco Data Systems. 

Paweł Sokołowski

Pracuje  jako  wykładowca  na  Uniwersytecie  Łódzkim,  pełniąc  funkcję  adiunkta  w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania.  Jest ekspertem Uniwersytetu Łódzkiego w obszarze technologii cyfrowych, w szczególności sztucznej inteligencji (AI) i Internetu Rzeczy (IoT) oraz ich implikacji w biznesie. Pasjonuje ją wpływ tych technologii na zachowania człowieka (Homo Cyber Oeconomicus, Homo Roboticus) oraz zakres i charakter interakcji między nim a technologią (Human-to-Machine, Machine-to-Human). 
W 2018 roku reprezentowała Polskę podczas Konferencji Państw Grupy Wyszechradzkiej "V4 Conference on Artificial Intelligence" (Workshop Session: Societal challenges and labour market impacts by AI), a także była w grupie ekspertów zewnętrznych Ministerstwa Cyfryzacji zaangażowanych w prace nad przygotowaniem „Założeń do strategii AI w Polsce”. Obecnie jest współautorką nowego programu „Inteligentne technologie i człowiek” na portalu TuŁódź. 

dr Dominika Kaczorowska-Spychalska 

Dyrektor Działu Rozwoju Produktów Samoobsługowych w CRE Polskie ePłatności S.A. – lidera branży płatnościowej w Polsce.
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie, gdzie uzyskał tytuł magistra na kierunku Informatyka i Ekonometria.
Od 18 lat związany z sektorem FinTech. W latach 2001-2003 pracował jako ekspert w Citibank Handlowy. Następnie, do roku 2014, w OPTeam SA – firmie działającej w branży ICT. W Polskich ePłatnościach od lutego 2014 roku do września 2017 roku pełnił funkcję Dyrektora Rozwoju Produktów i Szkoleń dbając o implementację i rozwój takich produktów, jak mi.in. aplikacja płatnicza, karty lojalnościowe, podarunkowe i flotowe, cashback, płatności w walucie karty (DCC), doładowania prepaid i inne. Obecnie jest odpowiedzialny za rozwój płatności na terminalach samoobsługowych. Entuzjasta Smart City.

Bernard Boczar

Dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe

Odpowiada za pion rozwoju akceptacji kart płatniczych i kontakty biznesowe ze sprzedawcami detalicznymi, agentami rozliczeniowymi, instytucjami samorządowymi i administracją publiczną.
Kamila dołączyła do firmy w 2000 roku, jako Technology Account Manager, odpowiadajac za techniczne wdrozenia nowych produktow i uslug firmy na rynek polski oraz przeprowadzenie polaczenia Europay International z Mastercard Worldwide dla klientow w Polsce w zakresie licencji, umow, polaczenia produktow, systemow i platform technologicznych. Później, już jako Senior Account Manager, była odpowiedzialna za rozwój biznesu i współpracę z większością polskich banków. Brała również udział we wprowadzaniu kart World Mastercard, platnosci zblizeniowych, mobilnych  i budowaniu programu lojalnościowego World Mastercard Rewards.
Przed dołączeniem do Mastercard pracowała jako ekspert w Departamencie Bankowosci Detalicznej Banku Pekao S.A. oraz Invest Banku S.A. jako Dyrektor Departamentu Bankowosci Elektronicznej. Odpowiadala tam za opracowanie oraz wdrozenie strategii: portfela produktow depozytowych, kart platniczych, rozwoju sieci bankomatow i oferowanych w nich uslug dodatkowych, kanalow bankowosci elektronicznej przy wspolpracy z dostawcami, a takze projektowanie procesow sprzedazy i obslugi klienta detalicznego w oddziale banku oraz prowadzenie szkolen produktowo-sprzedazowych dla  trenerow i pracownikow oddzialow.
Kamila jest absolwentką ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Szczecinie oraz studiow podyplomowych z zakresu bankowosci, marketingu i zarzadzania firma. Z pasja angazuje sie w liczne inicjatywy i działa na rzecz wspierania kobiet w biznesie, m.in. prowadzac jako liderka polski oddzial  globalnego programu Mastercard Women Leadership Network.

Kamila Kaliszyk

Inżynier po Akademii Górniczo-Hutniczej, gdzie ukończył kierunek automatyka i robotyka na specjalności robotyka.  
Jeszcze podczas studiów w 2013 r założył swój pierwszy start-up, w którym zajmował się produkowaniem drukarek 3D (3dproto sp. z o.o.). Drukarka flexFORM znalazła się w kilku topowych rankingach międzynarodowych. Założyciel studium projektowego versatilex, były research Manager integer.pl s.a. 
W 2015 roku stworzył pierwszy prototyp ławki solarnej, która została się pierwszym produktem założonej w 2016 roku w SEEDiA Sp z o.o, która jest liderem w kraju i jedną z wiodących spółek na Świecie w dostarczaniu produktów małej inteligentnej architektury dla zastosowań Smart City. Produkty spółki zdobywają wiele nagród wzorniczych oraz wyróżnień za innowacyjność.

Piotr Hołubowicz

Doświadczony ekspert programów i projektów posiadający wieloletnie doświadczenie w zakresie planowania strategii cyfryzacji, organizacji przedsięwzięć o charakterze transformacyjnym, projektowania architektury złożonych rozwiązań informatycznych, kierowania oraz realizacji strategicznych programów i projektów z różnych branż tj. energetyki, kolejnictwa, ropy i gazu, administracji rządowej, obrony czy FMCG. Wyznawca zasady: niemożliwe nie istnieje.

Jarosław Gromadziński

Machine to Machine & Cloud Services Manager w T-Mobile Polska.

Odpowiedzialny za rozwój produktów M2M, chmury i wiadomości B2B w T-Mobile, a także zarządzanie produktami i wprowadzanie ich na rynek. Niezależny tłumacz przysięgły i tłumacz (poza T-Mobile, En-Pl). Wpisany na listę tłumaczy przysięgłych prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości RP pod nr TP / 36/17.

Maciej Szafran

Brand manager w firmie Dysten – pełnej ambitnych polskich inżynierów, wykształconych młodych ludzi, którzy mają odwagę zmieniać świat dzięki samodzielnie opracowanym systemom. Ewangelista nowoczesnych, energooszczędnych, inteligentnych technologii smartcity. Ambasador systemów e-papier - jako ultraoszczędnego rozwiązania o niskim koszcie wdrożenia w każdym mieście. Entuzjasta łączenia informacji pasażerskiej, miejskiej, turystycznej i skupiania się na kluczowych wartościach dla użytkownika systemu – pasażera, mieszkańca, turysty. Bo przecież właściwym celem rozwiązań smartcity jest służenie lokalnej społeczności możliwie jak najlepiej i najtaniej – dzięki nowoczesnym technologiom, ponieważ ich adresatem jest człowiek. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, manager wielu skrajnie odmiennych projektów, w których technologia odgrywa dużą rolę – również w branży ochrony środowiska.

Igor Dercz

Doświadczony menadżer, z zawodu elektryk, absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania projektami, posiada certyfikat Masters of Project Management George Washington University School of Business and Public Management. Posiada szerokie doświadczenie w branży, pracował m.in. dla dużych energetycznych firm polskich i zagranicznych. Członek SEP, wiele lat związany z Radą Naukową przy Tauron Dystrybucja i Radą Planowania i Rozwoju PTPiREE. W EPK odpowiada za rozwój biznesu w obszarze nowych technologii w przesyle i dystrybucji.

Janusz Kurpas

Mariusz jest członkiem zespołu Bankowości i Finansów Deloitte Legal. Specjalizuje się w transakcjach finansowania oraz refinansowania spółek w drodze kredytu bankowego oraz za pomocą emisji instrumentów dłużnych. Doradza bankom oraz podmiotom finansowanym w międzynarodowych projektach finansowania oraz w kwestiach regulacyjnych.
Mariusz pracował przy emisji różnego rodzaju obligacji komunalnych (w tym przychodowych), listów zastawnych oraz instrumentów notowanych na rynkach krajowych i zagranicznych. Brał udział w transakcjach finansowania dużych projektów infrastrukturalnych w Polsce, w szczególności dotyczących budowy stadionów i portów lotniczych.
Mariusz ukończył prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiował na Uniwersytecie w Sztokholmie. Wcześniej zdobywał doświadczenie w warszawskich biurach czołowych międzynarodowych kancelarii prawniczych.

Mariusz Banaś

Od ponad 10 lat reprezentuje firmę Schreder Polska, wiodącego producenta nowoczesnych systemów oświetleniowa zewnętrznego oraz systemów inteligentnego sterowania oświetleniem,  obecnie na stanowisku Dyrektora ds. Marketingu i Zastępcy Dyrektora ds. Handlowych.
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, pasjonat sportów motorowych oraz żeglarstwa.

Radosław Szalek

Ekspert ds. Smart City i GIS. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie we wspieraniu administracji samorządowej we wdrażaniu inteligentnych technologii. Specjalizuje się m.in. tematyce cyfrowej gospodarki przestrzennej, zastosowaniu danych przestrzennych i wskaźników do oceny wydajności miasta, ISO37120 oraz miejskich systemach informacji przestrzennej. Realizował projekty z zakresu smart city, GIS, e-administracji oraz analizy i wizualizacji danych m.in. dla: Urzędu Miasta Kielce (zdobywca wielu prestiżowych nagród za system informacji przestrzennej, w tym wyróżnienie podczas kongresu Smart City Expo w Barcelonie), Urzędu Miasta Gliwice, Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza, Urzędu Miasta Opole, Urzędu Miasta Toruń, Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Łodzi czy Metropolii Poznań. Jest autorem publikacji naukowych i artykułów, które ukazały się m.in. w Studiach Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, The GIS Professional (USA), Przeglądzie Komunalnym, miesięczniku Urbanista, czasopiśmie Inteligentne Miasta i Regiony. Wykłada na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prowadzi bloga o miastach inteligentnych w Polsce: www.smartcity-expert.eu

Szymon Ciupa

Założyciel i prezes zarządu Fulco System sp. z o.o., czołowego polskiego producenta elementów małej architektury - polskiej firmy z bogatą ofertą produktową i ponad 500 realizacjami. Doświadczony menedżer, inżynier i projektant. W swojej karierze zawodowej jako członek zarządów spółek odpowiadał strategicznie i operacyjnie za wprowadzenie na rynek kilkunastu marek i kilkuset produktów. Studiował informatykę na Politechnice Śląskiej w Gliwicach, obecnie prowadzi również gościnnie wykłady z zakresu małej architektury i inteligentnych mebli miejskich na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej.

Łukasz Siódmok

Business Development Menager, Head of Key Account Dep. – w Emitel od niemal dwóch lat kieruje zespołem sprzedaży odpowiedzialnym za rozwój i sprzedaż infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej. 
Pracował na stanowiskach menedżerskich między innymi w Telia Carrier, T-Mobile, Netia, Dialog, Alcatel. Przez lata skutecznie przeprowadził wiele nowatorskich projektów branżowych. Posiada bogate doświadczenie z zakresu sprzedaży, rozwoju usług hurtowych, wdrażania na rynek nowych produktów. Studiował telekomunikację na Wydziale Elektroniki  Politechniki Wrocławskiej. 

Krzysztof Szydłowski

Prezes i założyciel firmy Inteligentne Miasto. Absolwent Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego (kierunek Informatyka). Absolwent Politechniki Gdańskiej, studia Master Of Business Administration. Od 20 lat związany z branżą ICT. Programista, Architekt, Team Leader oraz IT Manager ze stażem w międzynarodowych firmach przekraczającym 15 lat. Z sukcesem prowadzący firmę, zarządzający zespołami ludzkimi w Polsce i za granicą. Pasjonat nowych technologii. Od 3 lat zaangażowany w własne projekty IT z zakresu „smart city” i IoT. Posiadać wielu międzynarodowych certyfikatów z zakresu Project Management.

Michał Sejmicki

Zastępca Dyrektora Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Lublin. Ukończył ekonomię oraz finanse i rachunkowość na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Doktorant Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie. Autor publikacji z dziedziny rynków finansowych, rozwoju jednostek samorządu terytorialnego i funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku. Autor i współautor dokumentów strategicznych Gminy Lublin oraz innych samorządów. Radny Radny Gminy Jastków w latach 2010-2018. Członek rad nadzorczych w spółkach miejskich i prywatnych. 

Robert Żyśko

Menedżer i przedsiębiorca. Współzałożyciel i COO Cyberus Labs - firmy dostarczającej rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa przeznaczone dla wszystkich typów urządzeń i sieci IoT. 
Trener pozyskiwania funduszy i doradca dla organizacji pozarządowych. Prowadzi warsztaty w ramach wielu programów edukacyjnych. Wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie JPII w Krakowie. Menedżer z bogatym doświadczeniem w organizowaniu, zarządzaniu i produkcji projektów międzynarodowych.

Marek Ostafil

Specjalista ds. sprzedaży biletów w MPK-Łódź, zajmuję się wprowadzaniem nowych rozwiązań w dziedzinie sprzedaży biletów, które ułatwiają pasażerom korzystanie z komunikacji miejskiej w myśl zasady, że opłatę za przejazd powinno się uiścić jak najbliżej miejsca wykonania usługi. Przesyłam zdjęcie, ale nie jestem co do niego przekonany.

Adam Kralisz

Zastępca dyrektora Departamentu Informatyki w firmie BIT S.A., gdzie odpowiada za projektowanie i wytwarzanie oprogramowania. Zawodowo z branżą IT związany od ponad 20 lat, a od 18 lat z IT w administracji publicznej. Projektował i współtworzył jeden z pierwszych w Polsce portali regionalnych i platform cyfrowego urzędu - Cyfrowy Urząd Wrót Podlasia oraz wiele innych systemów dla administracji rządowej, samorządowej oraz innych podmiotów publicznych, w tym specjalistyczne systemy dziedzinowe dla GIS, PKN, PSP czy Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. Zaprojektował oprogramowanie pierwszych paczkomatów. Obecnie skupia się rozwoju e-usług dla mieszkańców w postaci produktów z rodziny SmartSite i Lupe.

Jarosław Wasilewski

Główny Specjalista ds. certyfikacji na Znak PN. W PKN pracuje od roku 2002. Jest z wykształcenia inżynierem mechanikiem. W latach 1977 – 2002 pracował w przemyśle maszynowym na różnych stanowiskach związanych z produkcją, kontrolą jakości oraz certyfikacją wyrobów na znak bezpieczeństwa „B". Jednocześnie przez ponad 15 lat był nauczycielem przedmiotów zawodowych w szkolnictwie zawodowym dla dorosłych. W PKN prowadzi system certyfikacji na zgodność z Polskimi Normami – Znak PN. Bierze także czynny udział w działalności szkoleniowej PKN jako wykładowca. Prowadzi szkolenia w zakresie certyfikacji oraz oceny zgodności.
Brał udział w dwóch wdrożeniach Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą ISO 9001. Wdrożenia te, zakończone pozytywną certyfikacją, to SZJ w Daewoo FSO w roku 1998 oraz SZJ w PKN w roku 2004.
Jest czynnym auditorem wewnętrznym PKN w zakresie norm ISO 9001 i ISO/IEC 27001. Jest także auditorem wiodącym w zakresie certyfikacji zgodności wyrobów na zgodność z Polską Normą.

Sławomir Wilczyński